Geoblog.pl    Steewe    Podróże    Ale na co Ci te Indie ?    Old Goa i Panjim

Old Goa i Panjim

Indie
Indie, Panjim

Czas wypuścić się poza tą wyspę spokoju i pozwiedzać trochę okolicy. Padło na podróż autobusem - jeden przejazd to wydatek rzędu 8-10 INR. Punkt pierwszy planu - Old Goa. Właściwie jedyną rzeczą wartą zobaczenia jest architektura sakralna. Mamy 3 duże kościoły zbudowane przez Portugalczyków ok 5 wieków temu, oraz rzeszę turystów fotografującą wszystko. Większość to ludność lokalna chociaż i białych twarzy jakby więcej. Popatrzyłem i po godzinie uciekam. To nie miejsce dla mnie. Punkt drugi - Panjim. Kolejne miasto zbudowane przez Portugalczyków. Architektura widocznie inna niż w Mumbaiu, więcej tu kościołów, chociaż i można odnaleźć meczet albo hinduistyczną świątynie. Jak wszędzie pełno naganiaczy na taxi i na motorotaxi. Jednak tutaj sprawiają wrażenie że jedno nie im wystarczy i przestają namawiać. Wszędzie można wypożyczyć motor więc rzędy chętnych do wypożyczenia pojazdów tylko czekają. A co do ludzi - paradoksalnie pomimo otoczenia przez budynki o europejskich korzeniach ludzie ubierają się w sposób bardziej tradycyjny. Jak widać wszystko dąży do równowagi.

quepasa
quepasa - 2013-09-26 12:58
Za to Goa jest jedynym miejscem, w którym widziałam miejscowe kobiety w spódnicach do kolan, i jedyne plaże, gdzie możesz swobodnie rozebrać się do kostiumu/kąpielówek (co prawda monsunowe deszcze niekoniecznie muszą sprzyjać opalaniu się i wylegiwaniu na plaży;)

quepasa - 2013-09-26 13:00
A jeśli szukasz przyjemniej spokojniejszej miejscowości nad morzem, to podobno Arambol jest wart uwagi.

Steewe
Steewe - 2013-09-27 19:28
Wybór za namową mumbajskiego CSa padł na Gokarnę. Plusem jest to że jest dobrze skomunikowana z Hampi który jest następnym punktem wycieczki. No ale ruszam się stąd dopiero w niedziele więc zobaczymy gdzie dokładnie.